8.sınıf türkçe çalışma kitabı cevapları
10 Nisan 2011 Pazar
Çalışma Kitabı Cevapları8-sinif-turkce calisma kitabi cevaplari, 8. Sınıf Türkçe, 8. Sınıf Türkçe çalışma kitabı, 8. Sınıf Türkçe kitabı, 8. Sınıf Türkçe kitabı cevapları, 8. Sınıf Türkçe soruları
8.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabının Cevapları
8. Sınıf Öğrencilerinin Çalışma kitabında bulunan soruların yanıtlarını aşağıdaki paylaşımımızda sizlere sunuyoruz.
yetim kalan ağaçlar konusu1.etkinlik 1)velhasılı 4.cümleye
2)nesil 2.cümleye
3)bilhasssa 1.cümleye
4)usul 3.cümleye
benim sadık yarim kara topraktır şifre
2.etkinlikyazılar doğrudur
cümleler
öksüz kalan bir çocuğu bu kadar dışlamayın
yetimin hakkını kim verecek ?
3.etkinlikyaşadığımız zamanda en kuytu köşedeki güzellikleri hiç görmemişiz
yardımcı fikirler
her zaman doğal yaşam mutluluk kaynağıdır
yaşamın değerini bilemeyenler o hazineyi aslında suya atarlar
ağaçları sadece süs olarak görmek ona hakaret etmektir
her zaman yediğimiz meyvenin bitkinin sırrını sadece ağaç olarak nitelendirmek her zaman doğru olmayabilir
metnin konusu:
yazarın bahsettiği kişi büyük bir zenginliğin içindedir ama onun bu zenginliğini kimse görmemektedir
4.etkinlikn
ö
ö
n
n
ö
n
5.etkinlik
yazarın bahsettiği kişi her gün ağaçlarını budar onlara bir insan gibi bakarmış oysa ki yakınlarını meyve zamanı gelince toplamak için çağırdığında kimse gelmezmiş o kişi de kendi tek başına meyveleri toplarmış bu nedenle emeğinin karşılığını almadığını düşünüyormuş
sayfa 19
6.etkinlikdediklerimi çizgiyle belirtin
bir çok
hiçkimse
birarada
herbiri
kitap evi
ilk bahar
bir çoğu
hiç bir
yanlız
kirbit
çifçi
yardımetmek
seve bilmek
kayıp olmak
şemşiye
birgün
öğünç
herşey
deyişmek
herhangibir
hergün
birşey
7.etkinlikmadığını
ünce
mak
duğu yerek
e e
a a
yan
ince
ıı.
bugün rahatsızlandığı için sinemaya gidemedik
o sabah gördüğüm çiçek en güzel çiçekti
kımıldamayınca o da ısara etmedi
iyileşen kuş yükseklerde uçuyor
bu gece televizyonda gösterilecek filmi ben daha önce gördüm
8.etkinlik
öğretmen öğrencilerine düzenli çalışmalarının gerektiğini söyledi
arkadaşıma yaz tatilinde ne yapacağımı bilmediğimi söyledim
öğrenciler bu güzel kitapların kimin olduğunu sordular
bir atasözümüz güneşin balçıkla sıvanmadığını söyler
9.etkinlik
S Z V R M K yuvarlak içine alın ve söz vermek deyimi oluşacak
değişmek ve kaybolmak
1.
mahalli
alim
deha
beşeri
vazife
şuur
hususi
filozof
2.bizim evde mahalli seçimlere benzer bir seçim uygulanır
onun arkadaşı o üniversitenin alimiymiş
bana büyük bir deha olduğunu söyledi
coğrafyanın bir terimi de beşeri faktörlerdir
vazifesini bana vermek istediğini söyledi
şuuru kapalı olduğu için hayla yoğun bakımdaydı
hususi bir otomobil almak istiyor
ne yazık ki filozof olamadı
2.etkinlik
galileo fizik
pasteur tıp
harezmi matematik
euclide geometri
ibni sina astronomi tp
descartes felsefe
spinoza felsefe
koch biyoloji
3.matem çanı burada ölümün simgesi olarak belirlenmiş ve kendine hayran olmanın bir ölüm gibi ağır bir sonuçla sonuçlanacağını söylemiş
yani yaptıkları eserler ileride herekse örnek olabileceğini söylemiş
4.etkinlik
1.yaşamının sonu kadar kendine ağır bir hitapta bulunmaktır
2.okula gelemediğinden bana kitabı vermedi
bize gelmediğinden ders çalışamadık
sinamaya gittiğimizden dolayı annem bana harçlık vermedi
5.etkinlik
d
d
y
y
y
d
makale yazmak için daima bir yazıya uygun yazı yazmamız gerekir
6.
bence uyuyor çünkü burada yapılan eserlerin ileride göz önünde bulunmayacağını söylüyor
2.uyumludur çünkü değişmek ve kaybolmak yine dediğim gibi ileride anımsanmayacağını söylüyor
3.kaybolan yaşam
onların da eserleri var
filozof yaşamlar
7.etkinlik
2.x
3.x
5.x
6.x
7.x
hipokratı araştırın
kendinizle ilgili bilgi verin
10.etkinlik
pencere-de pencere-miz pencere-y-miş
gülme-yi gülme-miz gülmesi-y-miş
ev-den ev-in ev-miş
gezme-yi gezme-miz gez-se
gülüş-te gülüş-leri gülüş-tün
kalem-i kalem-leri kalem-se
bakış-tan bakış-ımız bakış-tır
masa-ya masa-ları masa-y-sa
11.etkinlik
fiil
isim
sıfat fiil
isim fiil
isim
fiil
fiil
isim
isim
seyfi baba
1.etkinlikesef ettim 1.ye
zira 1.ye
kasvet 2.ye
namerde 2.ye
lastik 1.ye
yakamoz 2.ye
çarpı konulacak
II.
ona bakan çocuğa haşyetle bakıyordu
bizim evin bu odasıda yarıkadim için ayrılmıştı
şayak elbiselerini eskiciye verdimilletin ortasında maskara oldu
annesi ona büyüdüğünü söyleyerek ,’senin elin artık ekmek tutar’ dedi
bana yaptığı tavırlar canıma tak etti
kebenin yanına oturur önümede biraz çekirdek alırdım
sabahın köründe kalkarsa böyle uyku teharrisi yaparsın
ebedi olarak bize gelmeyeceğini bildirdi
tavırlarından hamiyyet seziyorum
bu kutu mühürlü olduğu için açılamaz
abayı giyer ve ateşin yanında otururdu[/COLOR]
2.etkinlik
mısralardan oluşmuştur
ses de de
fenerim yüzerim
serim-düğüm-çözüm bölümleri vardır
fabl3.etkinlikseyfi baba’nın hasta olmasıdır.bu hastalığı duyunca hemen yanına giden osman’ın hikayesidir
ana fikri
hastalık ve fakirlik utanılacak bir şey değildir
yardımcı fikirler
yardımseverlik
dostluk
dayanışma
hastalıktan korunma4.etkinlik
olay
seyfi babanın fakirlik yüzünden para kazanmaya çalışması ve hasta olmasıdır
yer
seyfi babanın evidir
seyfi baba
komşu kadın
mehmet ağa
osman
5.etkinlikhangi cümlede kurum,kuruluş…………….. ……(5.cümle)
bu sene Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Derneğine üye olduk
hangi cümlede kitap,dergi………………. …….(4.cümle)
hafta sonu Posta gazetesi okurum
hangi cümlede belirli bir tarih bildiren………….(1.cümle)
23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı Atatürk’ün armağınıdır
hangi cümlede dini bayram…………………… ..(6.cümle)
bu sene Kurban Bayramı 9 gün tatil olacakmış
hangi cümlede özel isimlerden……………….. …(3.cümle)
onun Antep fıstığına da doyum olmaz
hangi cümlede tarih,olay……………….. ………(2.cümle)
bu önemli olay sonrasında Yakın Çağa geçmiş bulunduk.6.etkinlik
-ınca zaman
-ince zaman
-er -mez zaman
-ip durum
-tiğimde zaman
-madan durum
-ken zaman
-dikçe durum
-ince zaman
7.etkinlikhatırında kalan günlerin geçmiş güzelliği kalmış
kalkan kişi erkenden yol alır
hikayeleri senin yazman bence çok güzel
dün pazarda tanıdık yüzleri gördüm
sabaha karşı açmış çiçekler
yaptığınız gözlük görünmezleri gösteriyordu
çuvala eskiyen eşyalarımızı doldurduk
tema sonu değerlendirme
1.tabloda vurgulanan şey insanın isterse o kalbi içerden açabileceği yani isterse cevap verebileceği bir yapısının olmasıdır bu manayı anlamayan sanat eleştirmeni hant’a bu soruyu sorarak kapı kolunun neyin simgelediğini anlamıştır
2.tabloda bir filozof var ve vurduğu kapı insan kalbini simgeliyor kapının kolu çizilmemiştir çünkü insan isterse o kapıyı içerden kendisi açar
3.filozofun vurduğu kapı ile anlatılmıştır
herhangi bir konuşma bölümünde
5.c
6.d
7.-esi
-ir -mez
-mayı
-mak
8.a.durum
b.neden
durum
zaman
9.a)onun babası özne postacıymış yüklem
b)ahmet usta özne söyledi yüklem
c)onlar gizli özne baktılar yüklem
ç)kitapları özne bağlamış yüklem
10.a)özlem
b)korku
c)öfke
ç)acıma
11.a)Ahmet’in
b)1299′da
c)9.30da
YÜRÜYELİM ARKADAŞLAR
1.etkinlik
1)ruh haleti:duyuş ya da düşünüş….
2)minnetle yad etmek:yapılan iyiliği hatırlayarak anmak
3)sulh:barış
4)antant :antlaşma
5)mülhem olmak:esinlenmek
6)muvaffak olmak :başarmak
7)ihtisas:akademi üyesi
8)ihya etmek :çok iyi duruma,mutluluğa…
2.etkinlik
dağ başını duman almış marşı tüm gençlerin dilinde olmuş olup atatürk için büyük bir önemi vardır dahası atatürk bu marşın hatıralarını festivalde anlattı
3.etkinlik
1)halkçılık
2)milliyetçilik
3)milliyetçilik
4)laiklik
5)inkılapçı
6)milliyetçi
7)halkçı
sayfa44
4.etkinlik
Atatürk’ü- savaşı’ndan- izmit’e -nutuk’u -atatürk’ü -1938′de -09.05′te- tdk’yi -1932′de -salih(bozok)’e -amasya’ya -salih paşa’yı -köşkü’nde -ytl’ye -2005′tir -19′uncu -ttk’ye-türkiye’nin
altı çizilenler
II.
kişi adı:1,3,7
eser adı:2
devlet adı:8
millet adı:——
kısaltmalara gelen ekler:4,8,10
yer adı:1,6,7
sayılara getirilen ekler:3,4,8,9
yay ayraç içinde verilen açıklamalar:5
saygı bildiren sözler:———-
sayfa 45
5.etkinlik
I)koşar adım
gelen adam
geçmiş günler
yakacak odun
gidilmez yer
—————
açık olma
dikkat çekme
yardım etme
geriye dönüş
hamur yoğurmak
————-
girer girmez oturdu
bakıp gitti
görünce anladım
oturarak yedi
gelirken gördüm
II.
fiilimsiler(altını çizin)
düşünerek
öğrenmeye
verdiğim
öğrenirken
duyacağınız
söyleyiş
öğrenebileceği
anlamaya
başladığında
işleyişine
isim fiiler
söyleyiş
anlmaya
işleyişine
——–
sıfat fiiler
verdiğim
duyacağınız
öğrenebileceği
bittiğini
——–
zarf fiiller
düşünerek
öğrenerek
başladığında
sayfa 46
6.etkinlik
I)
1.D
2.Y
3.D
4.Y
5.Y
6.D
7.D
8.D
9.D
10.D
II.
7-6-1-10 sırasıyla yazalım
Bir Teşekkür Yeter…Dil Devrimi
sayfa 47
1.etkinlik
1.metindir çünkü diğer metin atatürk’ün zamanındaki eski bir türkçe ile yazılmıştır aşağısındaki metin ise günümüz türkçesiyle yazılmıştır bu yüzden anlaşılırdır
sayfa 48
zümre:belli bir kesim insan,grup.
lisan:dil
arı:temiz,katışıksız,saf
tavır almak:durum ya da davranış belirlemek
boyundurluk:zulüm ve baskı altında tutmak
cemiyet:dernek,topluluk,toplum
kurultay:temel işleri konuşmak için bir kurumun belli sürelerle ya da gerektikçe yaptığı genel toplantı
sayfa 49
3.etkinlik
ülkesini yüksek istiklalini korumasını bilen türk milleti dilinide yabancı dillerin boyunduruğundann kurtarmalıdır
4.etkinlik6,4,5,1,2,3
sayfa 50
5.etkinlik
İş Güvenliği Eğitimi İle İlgili Tutanak Örneği
TUTANAK
_____________________________ İşyerinde ______________işinde çalışan _____________________’a yaptığı işlerde özellikle maruz kalabileceği tehlikeler, yangın halinde alınması gerekli tedbirler, atık ve saçıntıların etkisiz hale getirilmesi, akaryakıtın doldurulması-boşaltılması-taşınması-satılması hususlarında alıştırma ve tecrübe suretiyle yeterli bilgiler verilmiştir.
Yukarıda adı geçen işçi bu huuslarda yeterli bilgilere sahip olduğu tespit edildikten sonra işe başlatılmıştır.
Tarih
İşveren
İşçi
Bu tutanak işçi dosyasında saklanacaktır.
olabilir.
sayfa 51
6.etkinlik
dondurmayı
sarma
kına
uçurtma
kavurma
çiçek
korumalar
II.
1.
her yaz dondurma yeriz
sarma saracağıma hazır alırım daha iyi
bu günlerde çok uçurtma gördüm
kavurma sade ekmekle gitmez
çiçeklerini odasına saklamış
bana bir de koruma yollamış
sayfa 52
7.etkinlik
zincirleme isim tamlaması
belirtili isim tamlaması
sıfat tamlaması
II.
anlaşılmaz sözler
işleyen demir
açılacak sınava
görülesi yerler
yaşadığı olaylar
III.
zaman
durum
neden
neden
Bir Teşekkür Yeter…
arkadaşlar benden bukadar
Türkçe Çalışma Kitabı sayfa 118
1.ETKİNLİK=
hadise
-olay
-olay
ameliye
-işçi(iş)
-uygulama
portal
-eski püskü giyimli
-eskimiş yıpranmış
pardösü
-mont,hırka
-serin havalrda elbiselerin üzerine giyilen ince üst.
tenkit
-tehdit yorumcu
-eleştirme,eleştirici
tamah
-hırs,doyumsuz
-aç gözlülük hırs
2.ETKİNLİK=
Musallat olmak:Başına bela olmak
Muvaffak Olmak:Başarılı olmak
Havale etmek:göndermek,sevk etmek devretmek
Sevk etmek:havale etmek
Tembih etmek:bir işin ya da yapılmamasını yineleye yineleye anımsatmak.
Haber salmak:haber göndermek,haber yollamak,bilgilendirmek
Tenkit etmek:eleştirmek…
CÜMLELERİM =
Onun başarılarıyla ailesi ve kendi muvaffak oldu.
Eline geçen dosyaları şirkete havale etti.
Yazdığı kitap sayesinde muvaffak oldu.
Herşeyi tenkit ediyordu
Türkçe Çalışma Kitabı sayfa 119 :
3. etkinlik
zaman=bir gün ikindi vakti
şahıslar=yazar, anton ve aşçı
mekan=kasaba
hikayenin adı=herkesin dostu anton
anafikir=yardımlaşmanın önemi
olaylar=anton isimli birinin herkese yardım etmesi ve bunu bir çıkar için değil gerçekten insanların iyiliğini isteyerek para dahi almadan yardım etmesi
konusu=yardımlaşmanın önemi
4.etkinlik:
gerçek yardımın insanlardan para almak yerine onlara güvenini sağlaması ve karşılık beklemeden insanlara yardım etmek güvendir
Türkçe Çalışma Kitabı sayfa 121=
6. etkinlik:
metinde sade ve anlaşılır bir dil kullanılmış, anlatım samimi ve içtendir
7.etkinlik:
anton sonunda herkese yardım ederek herkesin iyi ve güvenilir biri olmasını sağlamıştır. yardımlaşmanın öneminide herkese anlatmıştır
sayfa 122
8.etkinlik=
sual-soru
kıymet-değer
tavsiye-öneri
tamir-onarım
tasarruf-yatırım
teftiş-denetim
sayfa 123 . 10. etkinlik=
çıkmıştım = etken, geçişsiz
verdim=etken, geçişsiz
gülümsedi=etken, geçişsiz
alınıyordum=etken, geçişsiz
çağırttım=etken, geçişli
verildi=edilgen, geçişli
getirttim=etken, geçişli
çıkarıldı=edilgen, geçişli
verilebilir=edilgen, geçişli
bahsedilmedi=edilgen, geçişsiz
Türkçe Çalışma Kitabı sayfa 117 de 1. etkinlik
bulmaca
sağdan sola
1-ahuzar etmek
2-yad
3-libas
4-inkar etmek
5-pençe
yukarıdan aşağıya
1-avaz
2-lal
3-garip
4-aşikar
5-turna
sayfa118 de 2.etkinlik
aşikar=eş anlamlısı:ortada / zıt anlamlısı:gizli
yad=eş anlamlısı:yabancı / zıt anlamlısı:tanıdık
3.etkinlik
1) yalan konuşursan dilin lal olsun
2) evimizde yad birilerini görünce çok şaşırdım
3) köşeye çömelen kadın ahuzar ediyordu
4) sokağın başında bir çocuk avazı çıktığı kdr bağırıyordu
5) hırsız işlediği suçu hala inkar ediyordu
6) dolabında çeşit çeşit libasları vardı
7) gizli sırlarımı aşikar etme
4.etkinlik
Annem babamın gömleğini kız kardeşimin tişörtünü ağabeyimin ceketini ütüledi
Türkçe Çalışma Kitabı sayfa 119 da 5.etkinlik
metinde insan özelliği taşıyan varlık sazdır
II-)
veysel de arı=benzeyen veysel benzetilen arı
bebe gibi kollarımda yaylattım=benzeyen saz benzetilen bebek edat gibi yönü kollarımda yaylattım
garip bülbül gibi ahuzar etme=benzeyen saz benzetilen garip bülbül edat gibi yönü ahüzar etme
sazım bu sesleri turnadan m’aldın=benzeyen saz benzetilen turna yönü sesler
sayfa 120 de 6.etkinlik
7.etkinlik
odaları:belirtili nesne
ekmek:belirtisiz nesne
serkan’ı:belirtili nesne
ders notlarımı:belirtili nesne
eşyaları:belirtili nesne
araba:belirtisiz nesne
okulumuzu:belirtili nesne
bardak:belirtisiz nesne
eğlenmeyi:belirtili nesne
Kaynak: İlginizi Çekecek Güzel Haberler Oyunlar ve fazlası
Google da bu haberi ara
8.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabının Cevapları
8. Sınıf Öğrencilerinin Çalışma kitabında bulunan soruların yanıtlarını aşağıdaki paylaşımımızda sizlere sunuyoruz.
yetim kalan ağaçlar konusu1.etkinlik 1)velhasılı 4.cümleye
2)nesil 2.cümleye
3)bilhasssa 1.cümleye
4)usul 3.cümleye
benim sadık yarim kara topraktır şifre
2.etkinlikyazılar doğrudur
cümleler
öksüz kalan bir çocuğu bu kadar dışlamayın
yetimin hakkını kim verecek ?
3.etkinlikyaşadığımız zamanda en kuytu köşedeki güzellikleri hiç görmemişiz
yardımcı fikirler
her zaman doğal yaşam mutluluk kaynağıdır
yaşamın değerini bilemeyenler o hazineyi aslında suya atarlar
ağaçları sadece süs olarak görmek ona hakaret etmektir
her zaman yediğimiz meyvenin bitkinin sırrını sadece ağaç olarak nitelendirmek her zaman doğru olmayabilir
metnin konusu:
yazarın bahsettiği kişi büyük bir zenginliğin içindedir ama onun bu zenginliğini kimse görmemektedir
4.etkinlikn
ö
ö
n
n
ö
n
5.etkinlik
yazarın bahsettiği kişi her gün ağaçlarını budar onlara bir insan gibi bakarmış oysa ki yakınlarını meyve zamanı gelince toplamak için çağırdığında kimse gelmezmiş o kişi de kendi tek başına meyveleri toplarmış bu nedenle emeğinin karşılığını almadığını düşünüyormuş
sayfa 19
6.etkinlikdediklerimi çizgiyle belirtin
bir çok
hiçkimse
birarada
herbiri
kitap evi
ilk bahar
bir çoğu
hiç bir
yanlız
kirbit
çifçi
yardımetmek
seve bilmek
kayıp olmak
şemşiye
birgün
öğünç
herşey
deyişmek
herhangibir
hergün
birşey
7.etkinlikmadığını
ünce
mak
duğu yerek
e e
a a
yan
ince
ıı.
bugün rahatsızlandığı için sinemaya gidemedik
o sabah gördüğüm çiçek en güzel çiçekti
kımıldamayınca o da ısara etmedi
iyileşen kuş yükseklerde uçuyor
bu gece televizyonda gösterilecek filmi ben daha önce gördüm
8.etkinlik
öğretmen öğrencilerine düzenli çalışmalarının gerektiğini söyledi
arkadaşıma yaz tatilinde ne yapacağımı bilmediğimi söyledim
öğrenciler bu güzel kitapların kimin olduğunu sordular
bir atasözümüz güneşin balçıkla sıvanmadığını söyler
9.etkinlik
S Z V R M K yuvarlak içine alın ve söz vermek deyimi oluşacak
değişmek ve kaybolmak
1.
mahalli
alim
deha
beşeri
vazife
şuur
hususi
filozof
2.bizim evde mahalli seçimlere benzer bir seçim uygulanır
onun arkadaşı o üniversitenin alimiymiş
bana büyük bir deha olduğunu söyledi
coğrafyanın bir terimi de beşeri faktörlerdir
vazifesini bana vermek istediğini söyledi
şuuru kapalı olduğu için hayla yoğun bakımdaydı
hususi bir otomobil almak istiyor
ne yazık ki filozof olamadı
2.etkinlik
galileo fizik
pasteur tıp
harezmi matematik
euclide geometri
ibni sina astronomi tp
descartes felsefe
spinoza felsefe
koch biyoloji
3.matem çanı burada ölümün simgesi olarak belirlenmiş ve kendine hayran olmanın bir ölüm gibi ağır bir sonuçla sonuçlanacağını söylemiş
yani yaptıkları eserler ileride herekse örnek olabileceğini söylemiş
4.etkinlik
1.yaşamının sonu kadar kendine ağır bir hitapta bulunmaktır
2.okula gelemediğinden bana kitabı vermedi
bize gelmediğinden ders çalışamadık
sinamaya gittiğimizden dolayı annem bana harçlık vermedi
5.etkinlik
d
d
y
y
y
d
makale yazmak için daima bir yazıya uygun yazı yazmamız gerekir
6.
bence uyuyor çünkü burada yapılan eserlerin ileride göz önünde bulunmayacağını söylüyor
2.uyumludur çünkü değişmek ve kaybolmak yine dediğim gibi ileride anımsanmayacağını söylüyor
3.kaybolan yaşam
onların da eserleri var
filozof yaşamlar
7.etkinlik
2.x
3.x
5.x
6.x
7.x
hipokratı araştırın
kendinizle ilgili bilgi verin
10.etkinlik
pencere-de pencere-miz pencere-y-miş
gülme-yi gülme-miz gülmesi-y-miş
ev-den ev-in ev-miş
gezme-yi gezme-miz gez-se
gülüş-te gülüş-leri gülüş-tün
kalem-i kalem-leri kalem-se
bakış-tan bakış-ımız bakış-tır
masa-ya masa-ları masa-y-sa
11.etkinlik
fiil
isim
sıfat fiil
isim fiil
isim
fiil
fiil
isim
isim
seyfi baba
1.etkinlikesef ettim 1.ye
zira 1.ye
kasvet 2.ye
namerde 2.ye
lastik 1.ye
yakamoz 2.ye
çarpı konulacak
II.
ona bakan çocuğa haşyetle bakıyordu
bizim evin bu odasıda yarıkadim için ayrılmıştı
şayak elbiselerini eskiciye verdimilletin ortasında maskara oldu
annesi ona büyüdüğünü söyleyerek ,’senin elin artık ekmek tutar’ dedi
bana yaptığı tavırlar canıma tak etti
kebenin yanına oturur önümede biraz çekirdek alırdım
sabahın köründe kalkarsa böyle uyku teharrisi yaparsın
ebedi olarak bize gelmeyeceğini bildirdi
tavırlarından hamiyyet seziyorum
bu kutu mühürlü olduğu için açılamaz
abayı giyer ve ateşin yanında otururdu[/COLOR]
2.etkinlik
mısralardan oluşmuştur
ses de de
fenerim yüzerim
serim-düğüm-çözüm bölümleri vardır
fabl3.etkinlikseyfi baba’nın hasta olmasıdır.bu hastalığı duyunca hemen yanına giden osman’ın hikayesidir
ana fikri
hastalık ve fakirlik utanılacak bir şey değildir
yardımcı fikirler
yardımseverlik
dostluk
dayanışma
hastalıktan korunma4.etkinlik
olay
seyfi babanın fakirlik yüzünden para kazanmaya çalışması ve hasta olmasıdır
yer
seyfi babanın evidir
seyfi baba
komşu kadın
mehmet ağa
osman
5.etkinlikhangi cümlede kurum,kuruluş…………….. ……(5.cümle)
bu sene Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Derneğine üye olduk
hangi cümlede kitap,dergi………………. …….(4.cümle)
hafta sonu Posta gazetesi okurum
hangi cümlede belirli bir tarih bildiren………….(1.cümle)
23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı Atatürk’ün armağınıdır
hangi cümlede dini bayram…………………… ..(6.cümle)
bu sene Kurban Bayramı 9 gün tatil olacakmış
hangi cümlede özel isimlerden……………….. …(3.cümle)
onun Antep fıstığına da doyum olmaz
hangi cümlede tarih,olay……………….. ………(2.cümle)
bu önemli olay sonrasında Yakın Çağa geçmiş bulunduk.6.etkinlik
-ınca zaman
-ince zaman
-er -mez zaman
-ip durum
-tiğimde zaman
-madan durum
-ken zaman
-dikçe durum
-ince zaman
7.etkinlikhatırında kalan günlerin geçmiş güzelliği kalmış
kalkan kişi erkenden yol alır
hikayeleri senin yazman bence çok güzel
dün pazarda tanıdık yüzleri gördüm
sabaha karşı açmış çiçekler
yaptığınız gözlük görünmezleri gösteriyordu
çuvala eskiyen eşyalarımızı doldurduk
tema sonu değerlendirme
1.tabloda vurgulanan şey insanın isterse o kalbi içerden açabileceği yani isterse cevap verebileceği bir yapısının olmasıdır bu manayı anlamayan sanat eleştirmeni hant’a bu soruyu sorarak kapı kolunun neyin simgelediğini anlamıştır
2.tabloda bir filozof var ve vurduğu kapı insan kalbini simgeliyor kapının kolu çizilmemiştir çünkü insan isterse o kapıyı içerden kendisi açar
3.filozofun vurduğu kapı ile anlatılmıştır
herhangi bir konuşma bölümünde
5.c
6.d
7.-esi
-ir -mez
-mayı
-mak
8.a.durum
b.neden
durum
zaman
9.a)onun babası özne postacıymış yüklem
b)ahmet usta özne söyledi yüklem
c)onlar gizli özne baktılar yüklem
ç)kitapları özne bağlamış yüklem
10.a)özlem
b)korku
c)öfke
ç)acıma
11.a)Ahmet’in
b)1299′da
c)9.30da
YÜRÜYELİM ARKADAŞLAR
1.etkinlik
1)ruh haleti:duyuş ya da düşünüş….
2)minnetle yad etmek:yapılan iyiliği hatırlayarak anmak
3)sulh:barış
4)antant :antlaşma
5)mülhem olmak:esinlenmek
6)muvaffak olmak :başarmak
7)ihtisas:akademi üyesi
8)ihya etmek :çok iyi duruma,mutluluğa…
2.etkinlik
dağ başını duman almış marşı tüm gençlerin dilinde olmuş olup atatürk için büyük bir önemi vardır dahası atatürk bu marşın hatıralarını festivalde anlattı
3.etkinlik
1)halkçılık
2)milliyetçilik
3)milliyetçilik
4)laiklik
5)inkılapçı
6)milliyetçi
7)halkçı
sayfa44
4.etkinlik
Atatürk’ü- savaşı’ndan- izmit’e -nutuk’u -atatürk’ü -1938′de -09.05′te- tdk’yi -1932′de -salih(bozok)’e -amasya’ya -salih paşa’yı -köşkü’nde -ytl’ye -2005′tir -19′uncu -ttk’ye-türkiye’nin
altı çizilenler
II.
kişi adı:1,3,7
eser adı:2
devlet adı:8
millet adı:——
kısaltmalara gelen ekler:4,8,10
yer adı:1,6,7
sayılara getirilen ekler:3,4,8,9
yay ayraç içinde verilen açıklamalar:5
saygı bildiren sözler:———-
sayfa 45
5.etkinlik
I)koşar adım
gelen adam
geçmiş günler
yakacak odun
gidilmez yer
—————
açık olma
dikkat çekme
yardım etme
geriye dönüş
hamur yoğurmak
————-
girer girmez oturdu
bakıp gitti
görünce anladım
oturarak yedi
gelirken gördüm
II.
fiilimsiler(altını çizin)
düşünerek
öğrenmeye
verdiğim
öğrenirken
duyacağınız
söyleyiş
öğrenebileceği
anlamaya
başladığında
işleyişine
isim fiiler
söyleyiş
anlmaya
işleyişine
——–
sıfat fiiler
verdiğim
duyacağınız
öğrenebileceği
bittiğini
——–
zarf fiiller
düşünerek
öğrenerek
başladığında
sayfa 46
6.etkinlik
I)
1.D
2.Y
3.D
4.Y
5.Y
6.D
7.D
8.D
9.D
10.D
II.
7-6-1-10 sırasıyla yazalım
Bir Teşekkür Yeter…Dil Devrimi
sayfa 47
1.etkinlik
1.metindir çünkü diğer metin atatürk’ün zamanındaki eski bir türkçe ile yazılmıştır aşağısındaki metin ise günümüz türkçesiyle yazılmıştır bu yüzden anlaşılırdır
sayfa 48
zümre:belli bir kesim insan,grup.
lisan:dil
arı:temiz,katışıksız,saf
tavır almak:durum ya da davranış belirlemek
boyundurluk:zulüm ve baskı altında tutmak
cemiyet:dernek,topluluk,toplum
kurultay:temel işleri konuşmak için bir kurumun belli sürelerle ya da gerektikçe yaptığı genel toplantı
sayfa 49
3.etkinlik
ülkesini yüksek istiklalini korumasını bilen türk milleti dilinide yabancı dillerin boyunduruğundann kurtarmalıdır
4.etkinlik6,4,5,1,2,3
sayfa 50
5.etkinlik
İş Güvenliği Eğitimi İle İlgili Tutanak Örneği
TUTANAK
_____________________________ İşyerinde ______________işinde çalışan _____________________’a yaptığı işlerde özellikle maruz kalabileceği tehlikeler, yangın halinde alınması gerekli tedbirler, atık ve saçıntıların etkisiz hale getirilmesi, akaryakıtın doldurulması-boşaltılması-taşınması-satılması hususlarında alıştırma ve tecrübe suretiyle yeterli bilgiler verilmiştir.
Yukarıda adı geçen işçi bu huuslarda yeterli bilgilere sahip olduğu tespit edildikten sonra işe başlatılmıştır.
Tarih
İşveren
İşçi
Bu tutanak işçi dosyasında saklanacaktır.
olabilir.
sayfa 51
6.etkinlik
dondurmayı
sarma
kına
uçurtma
kavurma
çiçek
korumalar
II.
1.
her yaz dondurma yeriz
sarma saracağıma hazır alırım daha iyi
bu günlerde çok uçurtma gördüm
kavurma sade ekmekle gitmez
çiçeklerini odasına saklamış
bana bir de koruma yollamış
sayfa 52
7.etkinlik
zincirleme isim tamlaması
belirtili isim tamlaması
sıfat tamlaması
II.
anlaşılmaz sözler
işleyen demir
açılacak sınava
görülesi yerler
yaşadığı olaylar
III.
zaman
durum
neden
neden
Bir Teşekkür Yeter…
arkadaşlar benden bukadar
Türkçe Çalışma Kitabı sayfa 118
1.ETKİNLİK=
hadise
-olay
-olay
ameliye
-işçi(iş)
-uygulama
portal
-eski püskü giyimli
-eskimiş yıpranmış
pardösü
-mont,hırka
-serin havalrda elbiselerin üzerine giyilen ince üst.
tenkit
-tehdit yorumcu
-eleştirme,eleştirici
tamah
-hırs,doyumsuz
-aç gözlülük hırs
2.ETKİNLİK=
Musallat olmak:Başına bela olmak
Muvaffak Olmak:Başarılı olmak
Havale etmek:göndermek,sevk etmek devretmek
Sevk etmek:havale etmek
Tembih etmek:bir işin ya da yapılmamasını yineleye yineleye anımsatmak.
Haber salmak:haber göndermek,haber yollamak,bilgilendirmek
Tenkit etmek:eleştirmek…
CÜMLELERİM =
Onun başarılarıyla ailesi ve kendi muvaffak oldu.
Eline geçen dosyaları şirkete havale etti.
Yazdığı kitap sayesinde muvaffak oldu.
Herşeyi tenkit ediyordu
Türkçe Çalışma Kitabı sayfa 119 :
3. etkinlik
zaman=bir gün ikindi vakti
şahıslar=yazar, anton ve aşçı
mekan=kasaba
hikayenin adı=herkesin dostu anton
anafikir=yardımlaşmanın önemi
olaylar=anton isimli birinin herkese yardım etmesi ve bunu bir çıkar için değil gerçekten insanların iyiliğini isteyerek para dahi almadan yardım etmesi
konusu=yardımlaşmanın önemi
4.etkinlik:
gerçek yardımın insanlardan para almak yerine onlara güvenini sağlaması ve karşılık beklemeden insanlara yardım etmek güvendir
Türkçe Çalışma Kitabı sayfa 121=
6. etkinlik:
metinde sade ve anlaşılır bir dil kullanılmış, anlatım samimi ve içtendir
7.etkinlik:
anton sonunda herkese yardım ederek herkesin iyi ve güvenilir biri olmasını sağlamıştır. yardımlaşmanın öneminide herkese anlatmıştır
sayfa 122
8.etkinlik=
sual-soru
kıymet-değer
tavsiye-öneri
tamir-onarım
tasarruf-yatırım
teftiş-denetim
sayfa 123 . 10. etkinlik=
çıkmıştım = etken, geçişsiz
verdim=etken, geçişsiz
gülümsedi=etken, geçişsiz
alınıyordum=etken, geçişsiz
çağırttım=etken, geçişli
verildi=edilgen, geçişli
getirttim=etken, geçişli
çıkarıldı=edilgen, geçişli
verilebilir=edilgen, geçişli
bahsedilmedi=edilgen, geçişsiz
Türkçe Çalışma Kitabı sayfa 117 de 1. etkinlik
bulmaca
sağdan sola
1-ahuzar etmek
2-yad
3-libas
4-inkar etmek
5-pençe
yukarıdan aşağıya
1-avaz
2-lal
3-garip
4-aşikar
5-turna
sayfa118 de 2.etkinlik
aşikar=eş anlamlısı:ortada / zıt anlamlısı:gizli
yad=eş anlamlısı:yabancı / zıt anlamlısı:tanıdık
3.etkinlik
1) yalan konuşursan dilin lal olsun
2) evimizde yad birilerini görünce çok şaşırdım
3) köşeye çömelen kadın ahuzar ediyordu
4) sokağın başında bir çocuk avazı çıktığı kdr bağırıyordu
5) hırsız işlediği suçu hala inkar ediyordu
6) dolabında çeşit çeşit libasları vardı
7) gizli sırlarımı aşikar etme
4.etkinlik
Annem babamın gömleğini kız kardeşimin tişörtünü ağabeyimin ceketini ütüledi
Türkçe Çalışma Kitabı sayfa 119 da 5.etkinlik
metinde insan özelliği taşıyan varlık sazdır
II-)
veysel de arı=benzeyen veysel benzetilen arı
bebe gibi kollarımda yaylattım=benzeyen saz benzetilen bebek edat gibi yönü kollarımda yaylattım
garip bülbül gibi ahuzar etme=benzeyen saz benzetilen garip bülbül edat gibi yönü ahüzar etme
sazım bu sesleri turnadan m’aldın=benzeyen saz benzetilen turna yönü sesler
sayfa 120 de 6.etkinlik
7.etkinlik
odaları:belirtili nesne
ekmek:belirtisiz nesne
serkan’ı:belirtili nesne
ders notlarımı:belirtili nesne
eşyaları:belirtili nesne
araba:belirtisiz nesne
okulumuzu:belirtili nesne
bardak:belirtisiz nesne
eğlenmeyi:belirtili nesne
Kaynak: İlginizi Çekecek Güzel Haberler Oyunlar ve fazlası
Etiketler:
8.sınıf türkçe çalışma kitabı cevapları
Yorum Gönder